< Zpět

Welcome to the Maxwell International Client Zone.

Our goal is to transform your business.
We are passionate about helping companies to achieve their vision and goals in order to build cutting edge competence

< Zpět

This page provides internal tools and support for employees of Maxwell International.

Your username and password is required
to access these resources.

  • Homepage
  • Sales Excellence – Jak být úspěšný v prodeji

Sales Excellence – Jak být úspěšný v prodeji

V rámci mých prodejních tréninků a koučinků slýchávám od účastníků, že by se rádi dozvěděli, jaké jsou nejmodernější prodejní trendy a techniky. Bohužel v ten stejný okamžik vidím, že před sebou mám lidi, kteří toho o prodeji mnoho nevědí a pravděpodobně nejsou velmi úspěšní. Proto hledají pomoc v nejmodernějších trendech a technikách, které „budou prodávat“ za ně a tito obchodníci tím docílí plánovaných prodejních cílů. Tak to v prodeji bohužel nefunguje.

Na prvním místě úspěchu prodejce vždy byly a budou kompetence a přístup prodejce. Na druhou stranu je zapotřebí sledovat měnící se prostředí kolem sebe a reagovat na nově objevující se požadavky kolem sebe.

Samozřejmě, že prodej se částečně přizpůsobuje době, novým potřebám, vyvíjející se civilizaci a extrémně rychlému rozvoji moderních technologií. Je ale zapotřebí si uvědomit, že obchod má dlouhou historii. Vždyť za kolébku prvního pokroku v obchodě se považuje Babylonská říše a formalizované principy obchodu v obchodním zákoníku jsou staré 4000 let.

Od té doby se mnohé změnilo, ale přesto základní principy obchodu zůstávají zachovány.

Nedávno jsem se začal učit golf. Ti, kteří mají s golfem zkušenosti, vědí, že pro to, aby hráč mohl vůbec vstoupit na golfové hřiště a začít hrát tuto hru, potřebuje tzv. Zelenou kartu, která opravňuje ke vstupu na golfové hřiště; prokazuje, stejně tak jako řidičský průkaz, alespoň základní znalosti golfových pravidel, etiky a samozřejmě také samotné hry. Měl jsem to obrovské štěstí, že mě byl doporučen charismatický a velmi zkušený trenér Roman. Tento trenér, kterému je přes 60 let, hraje golf od svých 6 let a mnoho let ho hrál závodně a s poměrně významnými sportovními výsledky. Jednou, po několika hodinách trápení na zkušebním hřišti a odpališti, kdy se mi opět nedařilo, říkám Romanovi: „Tohle se přece nemohu v životě naučit“. Okamžitě přišla pohotová odpověď od trenéra: „Nemůžeš! Golf se nedá naučit. A pokud ti nějaký golfista říká, že ho umí hrát, tak o golfu nic neví“.

Stejně jako v golfu, platí výše uvedené také v prodeji. Ani prodej se nedá naučit. Můžeme být vynikajícím obchodníkem, ale nikdy nemůžeme říct, že prodej umíme. Vždy bychom měli být otevřeni zpětné vazbě a snažit se jít k další metě.

Na které oblasti, bychom se měli tedy soustředit, pokud chceme být vynikajícím obchodníkem?
Kompetentnost.

Bez solidního základu vědomostí nejde nic. Být kompetentní se vyplácí. Často ne okamžitě, jak bychom si přáli, nebo jak to vyžadujeme, ale v dlouhodobém časovém horizontu. Každý z nás se raději spojuje s úspěšnými lidmi, než s těmi neúspěšnými. Kompetence znamená úspěch. Kompetenci člověk vyzařuje, lidé ji poznají a takovému člověku se dostává uznání. Uznání pak vede k vyšší míře sebevědomí a to pak v dalším důsledku přispívá k vyšší míře kompetentnosti.

Sebedisciplína.

Jádrem jakéhokoli úspěšného člověka, je sebekázeň. Ať už jde o úspěch v osobním životě nebo profesním, všechno to začíná vlastní schopností sebekontroly pramenící z disciplíny. Naše myšlenky. Naše emoce. Naše chování. A naše zvyky. Všechno musí být pod kontrolou. Chcete-li dosáhnout vašich vznešených cílů, které jste si nastavili, pochopení, jak ukáznit sám sebe je klíčovým prvkem k úspěchu.

Sebemotivace.

Jiný název pro vlastní motivaci je optimismus, který je nezbytný, pokud chceme dokázat něco velké na tomto světě. Je to ochota udělat něco pro dosažení něčeho cenného. Jeden z nejlepších důvodů, proč bychom měli vždy být sebe motivovaní je, že se nemusíme spoléhat na ostatní. Můžeme pak dosáhnout cílů výhradně na základě našich silných stránek a dalších vlastních schopností.

Vlastní vzdělávání.

Závazek k dalšímu vzdělávání je důležitý. Ne nadarmo se říká, že kdo neroste, stagnuje. A platí to nejen o obchodních společnostech, ale především o lidech. Neustálý vlastní rozvoj dostává na vrchol a pomáhá se tam udržet co nejdéle. Jen si představte, kdybyste došli k chirurgovi, který se naučil operovat před 30 lety a od té doby se nevzdělával a nevyužíval nových poznatků vědy; právníkovi, který se před 20 lety naučil právo a nové zákony neznal, nebo byste letěli na exotickou dovolenou novým, největším letadlem světa, Airbusem A380, ale pilot uměl létat jen na starším Airbusu A310. Uvědomování si potřeby dalšího vzdělání je klíčovým prvkem úspěchu v jakékoliv profesi.

Pokud máte zájem dále se rozvíjet v oblasti prodeje či řízení prodeje, rádi Vás uvítáme na některém z našich tréninků zaměřených na prodej, řízení prodeje nebo třeba sales excellence. V případě zájmu nás kontaktujte na info@maxwell.cz

Napsal

Bára Soukupová

Zůstaňme v kontaktu

Maxwell International s.r.o.
Jablonského 640/2, 170 00
Praha 7 – Holešovice
Česká Republika

Následuj nás